Η έναρξη της εφαρμογής οδηγεί στην αρχική οθόνη, στην
οποία μπορεί ο μαθητής να κάνει την επιλογή της ευρύτερης
ενότητας με την οποία θέλει να ασχοληθεί. Επιλέγοντας
μια ευρύτερη ενότητα, γίνεται η μετάβαση στη δεύτερη οθόνη,
στην οποία ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μία
από τις επιμέρους ενότητες. Με την επιλογή αυτή εισάγεται
στο κύριο τμήμα της ενότητας, το οποίο προσφέρεται με
τη μορφή ενός παιχνιδιού πληροφόρησης και ορθών ή λανθασμένων
επιλογών. Στις διαδοχικές οθόνες που ακολουθούν, προσφέρεται
η δυνατότητα παροχής πρόσθετων πληροφοριών με τη χρησιμοποίηση
«θερμών» λέξεων. Η ενεργοποίηση μιας «θερμής» λέξης οδηγεί
στο «Γλωσσάρι», στην πρώτη αλφαβητικά λέξη που αρχίζει
με το ίδιο γράμμα του αλφαβήτου, που αρχίζει και η επιλεγμένη
«θερμή» λέξη. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού ο μαθητής
παρακινείται να συνεχίσει τη διερεύνηση της θεματικής
ενότητας, επισκεπτόμενος τις «Δραστηριότητες» του λογισμικού.
Του παρέχεται όμως και η δυνατότητα να ξαναπαίξει το παιχνίδι
από την αρχή.
Σε κάθε οθόνη είναι διαθέσιμες οι εξής επιλογές:
1. Δραστηριότητες
Οδηγούν τον μαθητή σε έναν κατάλογο αριθμημένων δραστηριοτήτων
διαφόρων κατηγοριών: Παζλ, πολλαπλών επιλογών, ακροστιχίδων,
οργάνωσης κειμένων, διαλόγων κ.λπ. Οι απαντήσεις των μαθητών,
στις περισσότερες από αυτές, ελέγχονται από το λογισμικό
για την ορθότητά τους και δίνονται αφενός οι σωστές απαντήσεις
και αφετέρου η κατάλληλη βαθμολογία.
2. Γλωσσάρι
Η επιλογή αυτή οδηγεί τον μαθητή σε έναν αλφαβητικό πίνακα,
στον οποίο επιτρέπεται η πρόσβαση, με την ενεργοποίηση
του επιθυμητού γράμματος του αλφαβήτου. Μετά την ενέργεια
αυτή ο μαθητής οδηγείται στο πρώτο λήμμα του γράμματος
που έχει επιλεγεί, και ακολουθούν σελίδες με τα υπόλοιπα
λήμματα του οικείου γράμματος, κατ' απόλυτη αλφαβητική
σειρά.
3. Πηγές
Στο κομμάτι αυτό του λογισμικού μπορεί ο μαθητής να αναζητήσει
πληροφορίες από δικτυακούς τόπους. Επίσης περιλαμβάνεται
μια βασική και κατάλληλη για μαθητές και εκπαιδευτικούς
βιβλιογραφία, όπως και οι τίτλοι των εικόνων που έχουν
χρησιμοποιηθεί στις οθόνες του παιχνιδιού και των δραστηριοτήτων.
4. Βιβλίο του δασκάλου
Με την επιλογή αυτή ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα
να δει αντιπροσωπευτικές ιστορικές ή λογοτεχνικές πηγές,
που μπορεί να χρησιμοποιήσει επικουρικά, στη δημιουργία
επιθυμητών δραστηριοτήτων. Επίσης, μπορεί να δει ένα παράδειγμα
φύλλου αξιολόγησης και ένα παράδειγμα διαθεματικού σχεδίου
εργασίας, ώστε να δημιουργήσει τα δικά του, ανάλογα φύλλα
εργασίας για τους μαθητές.
5. Σημειωματάριο
Η πρόσβαση στο σημειωματάριο δίνει τη δυνατότητα στον
μαθητή να γράψει όποιο κείμενο επιθυμεί, να το αποθηκεύσει
και να το εκτυπώσει.
6. Επιστροφή
Η επιλογή αυτή οδηγεί στην αρχική οθόνη, με τις βασικές
επιλογές θεματικών ενοτήτων.
7. Πινακοθήκη
Στην Πινακοθήκη ο μαθητής μπορεί να δει εικόνες που σχετίζονται
με την ενότητα που επεξεργάζεται. Έχει επίσης τη δυνατότητα
εκτύπωσης όποιας εικόνας επιθυμεί. Σε ορισμένες περιπτώσεις
η πρόσβαση στην Πινακοθήκη είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση
συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
8. Εκτύπωση
Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εκτυπώνει τη συγκεκριμένη
οθόνη στην οποία βρίσκεται κάθε φορά.
9. Βοήθεια
Με τη «Βοήθεια» δίνονται πληροφορίες για τη λειτουργία
κάθε επιλογής από αυτές που υπάρχουν στο κάτω μέρος της
οθόνης.
10. Έξοδος
Με την επιλογή αυτή ο μαθητής κλείνει την εφαρμογή.