***INFO*** Οδηγίες χρήσης του προγράμματος "Χαλασμένος υπολογιστής" 0 ***INFO*** ***NODE*** 1

Το πρόγραμμα "Χαλασμένος υπολογιστής" επιτρέπει στους μαθητές να χαλούν ένα υπολογιστή τσέπης απενεργοποιώντας μερικά πλήκτρα του και με τα υπόλοιπα να κάνουν υπολογισμούς.

Οι μαθητές μπορούν:

  • Να επιλέγουν την πράξη που πρόκειται να κάνουν με τον χαλασμένο υπολογιστή. Επιλέγουν τα κατάλληλα πλήκτρα ώστε να εμφανιστεί η πράξη στο πλαίσιο με το όνομα "Άσκηση".
  • Να απενεργοποιούν ή να ενεργοποιούν ένα πλήκτρο αν το επιλέξουν με το δεξί πλήκτρο του ποντικιού τους και με το αριστερό επιλέξουν την εντολή ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση στον κατάλογο που θα εμφανιστεί.
  • Να επιλέγουν το πλήθος των παικτών που μπορούν να παίξουν στο πρόγραμμα πληκτρολογώντας το πλήθος των παικτών στο λευκό κουτάκι με το όνομα "Αριθμός παικτών".
  • Να επιλέγουν τη θέση τους ως παίκτης1 ή παίκτης2 κ.ο.κ. και να παρατηρούν τις επιλογές των ενεργών πλήκτρων να εμφανίζονται με τη σειρά που τα επιλέγουν στη λευκή μπάρα με το όνομα του κάθε παίκτη.
  • Να επιλέγουν "Νικητής" ώστε το πρόγραμμα να ανακυρήξει τον νικητή. Δηλαδή να εμφανίσει τον παίκτη που υπολόγισε σωστά το αποτέλεσμα της πράξης και έκανε τις λιγότερες επιλογές ενεργών πλήκτρων.

    Περιεργαστείτε το πρόγραμμα κάνοντας δοκιμές.

    ***NODE*** ***NODE*** 4 ***NODE*** ***NODE*** 1
    1. Πως λειτουργεί το πρόγραμμα

    Εκτός από τα πλήκτρα των ψηφίων και των 4 πράξεων τα υπόλοιπα πλήκτρα κάνουν τις εξής δουλειές:

  • Το πλήκτρο "=" υπολογίζει το αποτέλεσμα των πράξεων που έχουν επιλεγεί μεταξύ των αριθμών που έχουν επίσης επιλεγεί.
  • Το πλήκτρο "C" κάθε φορά που επιλέγεται ακυρώνει την τελευταία επιλογή άλλου πλήκτρου.
  • Τα πλήκτρα των παρενθέσεων ανοίγουν και κλείνουν μια παρένθεση μεταξύ μιας σειράς πράξεων μεταξύ ψηφίων.

    Κάθε πλήκτρο μπορεί να απενεργοποιηθεί ή να ενεργοποιηθεί κάθε στιγμή.

    Επιλέξτε το κουμπί έναρξης στο παρακάτω βίντεο και παρακολουθήστε τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος.

    ***NODE*** ***NODE*** 3 690 540 Video1.avi ***NODE*** ***NODE*** 1
    2. Εμφάνιση αριθμού με τα πλήκτρα 9 και 8

    Παράδειγμα 1: Δυο μαθητές παίζουν για να εμφανίσουν τον αριθμό 123 χρησιμοποιώντας μόνο τα πλήκτρα με τα ψηφία 8, 9, τα πλήκτρα της πρόσθεσης + και της αφαιρεσης, και τα πλήκτρα =, C και των δυο παρενθέσεων.

  • Οι μαθητές πρώτα εμφανίζουν τον αριθμό 123 στο πλαίσιο "Άσκηση".
  • Μετά επιλέγουν "Αριθμός παικτών" 2.
  • Στη συνέχεια απενεργοποιούν όσα πλήκτρα δεν χρειάζονται.
  • Παίζουν με τη σειρά. Νικητής θα είναι αυτός που θα χρησιμοποιήσει τα λιγότερα πλήκτρα

    Επιλέξτε το κουμπί έναρξης στο παρακάτω βίντεο και παρακολουθήστε τον τρόπο που οι δυο παίκτες εργάστηκαν.

    ***NODE*** ***NODE*** 3 690 540 Video2.avi ***NODE*** ***NODE*** 1
    3. Πράξεις με τα πλήκτρα 0 και 1

    Παράδειγμα 2: Δυο μαθητές παίζουν για να εμφανίσουν το άθροισμα των αριθμών 56+48 χρησιμοποιώντας μόνο τα πλήκτρα με τα ψηφία 0, 1, το πλήκτρο της πρόσθεσης +, το πλήκτρο του πολλαπλασιασμού "X" και τα πλήκτρα =, C και των δυο παρενθέσεων.


    Στην αρχή οι δυο παίκτες εμφανίζουν τη πράξη που θα υπολογίσουν στο πλαίσιο "Άσκηση".
  • Μετά επιλέγουν "Αριθμός παικτών" 2.
  • Στη συνέχεια απενεργοποιούν όσα πλήκτρα δεν χρειάζονται.
  • Παίζουν με τη σειρά. Νικητής θα είναι αυτός που θα χρησιμοποιήσει τα λιγότερα πλήκτρα

    Επιλέξτε το κουμπί έναρξης στο παρακάτω βίντεο και παρακολουθήστε τον τρόπο που οι δυο παίκτες εργάστηκαν.

    ***NODE*** ***NODE*** 3 690 540 Video3.avi ***NODE*** ***NODE*** 1
    Καλή επιτυχία
    ***NODE***