ΑΣΚΗΣΕΙΣ


 

Άσκηση 1η

Σας δίνονται παρακάτω ορισμένα γεγονότα - σταθμοί στην πορεία της δημιουργίας του κόσμου από τον Τριαδικό Θεό μας.

Προσπαθήστε να τα βάλετε στη σειρά σύμφωνα με το χωρισμό των επτά περιόδων της δημιουργίας, όπως αναφέρονται στη Γένεση.

Ανάπαυση.

Φως - Διαχωρισμός από το σκοτάδι. 

Ζώα (άγρια & ήμερα) - Ερπετά - Άνθρωπος.

Στερέωμα - Ουρανός.

Ήλιος - Φεγγάρι - Άλλα Αστέρια.

 Γη - Θάλασσα - Φυτά - Δένδρα.

Ψάρια - Πτηνά.

 Σωστή σειρά                                       


 

Άσκηση 2η

Στον δικτυακό τόπο της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Ελλάδα Καθαρή», θα βρείτε τέσσερις κάρτες με θέματα σχετικά με το περιβάλλον. Αφού τις κατεβάσετε στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας, μπορείτε να τις εκτυπώσετε και να τις στείλετε στους φίλους σας.

http://www.cleanupgreece.org.gr/site.asp?id=325

Θα μπορούσατε, έχοντας ως πρότυπο τις παραπάνω κάρτες, να φτιάξετε κι εσείς μία ανάλογη σειρά με θέματα από το φυσικό περιβάλλον;


 

Άσκηση 3η

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.) θα βρείτε έναν κατάλογο με ορισμένες από τις μη κυβερνητικές οικολογικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις της Ελλάδας.

http://www2.ekke.gr/estia/gr_pages/mko_po/gr_mko_po_03.htm

Α) Αναζητήστε τις πιο κοντινές σας και ενημερωθείτε γι’ αυτές και το έργο τους.

Β) Γνωρίζετε κάποιες άλλες που δεν υπάρχουν στον παραπάνω κατάλογο;

Γ) Σε ποια ή σε ποιες θα θέλατε να γίνετε μέλος; Αιτιολογήστε την απάντηση σας.

 


 

Άσκηση 4η

Συγκεντρώστε πολλές εικόνες και φωτογραφίες και φτιάξτε όλοι μαζί μια μεγάλη αφίσα με τον τίτλο «Το φυσικό μου περιβάλλον».

Μπορείτε να εκτυπώσετε και να χρησιμοποιήσετε, όποιες από τις εικόνες των προηγούμενων θεματικών ενοτήτων θέλετε.


 

Άσκηση 5η

Υπάρχουν πολλά αντικείμενα της καθημερινότητας μας τα οποία με ευκολία πετάμε, γιατί τα θεωρούμε άχρηστα, όπως κονσέρβες, πλαστικά κυπελλάκια, κουμπιά, παλιά ξύλινα μικροαντικείμενα και τόσα άλλα.

Α) Μπορείτε να σκεφτείτε νέες χρησιμότητες γι’ αυτά τα παλιά αντικείμενα;

Β) Με τη βοήθεια των δασκάλων σας, φτιάξτε χρήσιμες κατασκευές με φαντασία, όπως παιγνίδια από πλαστικά μπουκάλια. Μ’ αυτό τον τρόπο θα συμβάλλετε κι εσείς στην ανακύκλωση και τελικά στην προστασία του περιβάλλοντος μας.


 

Άσκηση 6η

Επισκεφθείτε την ενότητα "Αγωνιστές και Μάρτυρες". Εκεί προσπαθήστε, μέσα από τους δικτυακούς τόπους που σας δίνονται, να βρείτε παραδείγματα Αγίων που έζησαν και θαυματούργησαν για πολλά χρόνια στη φύση καθώς και άλλων οι οποίοι συμβίωσαν ειρηνικά ακόμα και με άγρια ζώα.

Μπορείτε να βρείτε μέσα από τον βίο τους πρότυπα για τη δική σας συμπεριφορά προς το φυσικό περιβάλλον;  


 

Άσκηση 7η

Όπως μάθαμε ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Θεό «καλός λίαν». Παρακάτω σας δίνονται ορισμένα κεφάλαια και παράγραφοι χωρίων από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη τα οποία αναφέρονται στη Θεία δημιουργία:

Λευϊτικόν 25,23. Παραλειπομένων Α΄ 29,14-16. Κατά Ιωάννη 1,3. Πράξεις 17,24-25. Προς Ρωμαίους 11,36. Αποκάλυψη 21,6 και 22,13.

Αφού τα διαβάσετε με τη βοήθεια του δασκάλου σας, συζητείστε την έννοια της δημιουργίας του κόσμου και την υποχρέωση του ανθρώπου να σέβεται και να προστατεύει το φυσικό του περιβάλλον.  


 

Άσκηση 8η

Επισκεφθείτε τον δικτυακό τόπο του Παγκοσμίου Ταμείου για τη Φύση Ελλάδος (W.W.F. Hellas) και μάθετε περισσότερα για τους ελληνικούς βιότοπους:

http://www.wwf.gr/biotopes.html

για τα απειλούμενα με εξαφάνιση είδη του ελλαδικού και όχι μόνο χώρου:  http://www.wwf.gr/species.html

καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το περιβάλλον και τη συνεχιζόμενη καταστροφή του.

 


Άσκηση 9η

Η ανακύκλωση των απορριμμάτων είναι μία πολύ σημαντική μέθοδος για την προστασία του περιβάλλοντος.

Μπορείτε και εσείς στην τάξη να κατασκευάσετε με τη βοήθεια του δασκάλου τρεις χαρτονένιους κάδους απορριμμάτων! Έναν για τα χάρτινα υλικά, έναν για τα πλαστικά και τέλος έναν για τα γυάλινα.

Όταν τους γεμίσετε επισκεφθείτε ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης και δείτε πως τα άχρηστα υλικά γίνονται και πάλι χρήσιμα.

 


Άσκηση 10η

Ένας από τους λόγους της εξαφάνισης πολλών ζώων είναι και η μόλυνση του περιβάλλοντος. Στο δικτυακό τόπο της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, γνωρίστε τα πουλιά της Ελλάδας, έναν ενημερωμένο κατάλογο με τα απειλούμενα είδη πτηνών και άλλες σημαντικές πληροφορίες για τη ζωή των πουλιών, τους βιοτόπους τους και την προστασία του περιβάλλοντος: http://www.ornithologiki.gr/

Μπορείτε να προτείνεται πρακτικούς τρόπους για την προστασία του περιβάλλοντος και των φίλων μας των ζώων;


 

Άσκηση 11η

Αφού χωριστείτε σε μικρές ομάδες εργασίας απαντήστε στο ερώτημα: Τι μπορούμε να κάνουμε για να σώσουμε το περιβάλλον μας από την καταστροφή;

Ανακοινώστε τις απαντήσεις και τις προτάσεις σας στην τάξη.

Στο επόμενο μάθημα προσκομίστε στην τάξη αποκόμματα ή ένθετα εφημερίδων και περιοδικών, στα οποία γίνεται αναφορά σε θέματα περιβάλλοντος. Διαβάστε τα στην τάξη και ανακοινώστε τις σκέψεις σας.