Η λογική του εκπαιδευτικού σεναρίουΟι μαθητές οργανώνονται σε ομάδες και με τη συνεργασία του καθηγητή τους αναζητούν πληροφορίες για το θέμα που τους απασχολεί. Ερευνούν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καθώς και σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που είτε προτείνονται από τον καθηγητή είτε τις ανακαλύπτουν μόνοι τους. Τα μέλη των ομάδων συζητούν μεταξύ τους τις πληροφορίες που ανακαλύπτουν και τις επεξεργάζονται δίνοντάς τους τη μορφή σύντομων γραπτών κειμένων. Κατόπιν ανταλλάσσουν με τις άλλες ομάδες τις πληροφορίες που έχουν βρει.Δυνατότητες αξιοποίησης στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (ΑΠΣ) και του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ)Το παρόν σενάριο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας της Γ΄ τάξης Γυμνασίου.Διδακτικοί στόχοιΟι μαθητές επιδιώκεταιως προς το μάθημα της Ιστορίας Α. Γενικοί στόχοι:
Προβλεπόμενος χρόνος1-2 διδακτικές ώρες.Αναγκαίο λογισμικόΔιαδικτυακή πλατφόρμα Ιστορίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.Ηλεκτρονικός επεξεργαστής κειμένου (Word). Πορεία διδακτικής προσέγγισης - δραστηριότητεςΟι μαθητές χωρίζονται αρχικά σε τρεις ομάδες με τα ακόλουθα θέματα:Ομάδα Α Με βάση τα κείμενα της ενότητας κάντε ένα κατάλογο με τα χρώματα, τα σύμβολα και τα ρητά που εμφανίστηκαν κατά καιρούς στις ελληνικές σημαίες. και προσπαθήστε να τα ερμηνεύσετε. Στη συνέχεια εξετάστε τους πιθανούς συνδυασμούς τους. Ομάδα Β Στις σημαίες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, τα χρώματα, o σχεδιασμός και τα θέματα που επιλέγονται έχουν ένα ιδιαίτερο συμβολικό βάρος. Επιλέξτε 3 σημαίες από κάθε ήπειρο (Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Αφρική, Αυστραλασία) και παρουσιάστε τες στην τάξη σχολιάζοντας το συμβολισμό τους. Για βοήθεια, μπορείτε να συμβουλευθείτε τo Διαδίκτυο (βλ. σχετική ενότητα). Ομάδα Γ "Περί δε της μορφής και του χρώματος της σημαίας, όποιοι ποτέ και αν ήσαν οι λόγοι των νεωτερισάντων, ούτ' εναντιώθην ποτέ ούτ' εναντιούμαι. Την σωτηρίαν της Ελλάδος θεωρώ ουχί εις τα χρώματα, αλλά εις τας πράξεις και την απαθή και ειλικρινή αφιέρωσιν προς την κοινήν του έθνους ωφέλειαν και δόξαν. Μάλιστα δε βλέπων ενταύθα σημαίας διαφόρων ειδών, τας μεν λευκάς, τας δε ποικίλων χρωμάτων και στοχαζόμενος ότι δεν συμφέρει, ουδέ πρέπει τοιαύτη ανομοιότης, επρόσταξα ν' ακολουθήσωσιν όλοι την νέαν. Ανάγκη όμως να ετοιμασθώσιν αυτού αρκεταί και να σταλώσιν εις τα διάφορα στρατιωτικά σώματα και να γράψει περί αυτών η Βουλή προς τον Άρειον Πάγον". Γράψτε ένα σύντομο κείμενο για τα ιστορικά συμφραζόμενα του αποσπάσματος και συζητήστε σχετικά στην τάξη. Συλλογική δραστηριότητα H ελληνική σημαία σήμερα. Σύμφωνα με το κείμενο της ενότητας, το άσπρο και το γαλάζιο μπορούν να ερμηνευθούν συμβολικά με διάφορους τρόπους. Τι σημαίνουν τα δύο αυτά χρώματα για σας; Συζητήστε με τους συμμαθητές σας στην τάξη. |