Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στην πρώτη θεματική ενότητα
έχουν ως σκοπό μια πρώτη εισαγωγή των μαθητών στην
αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων.
Η εισαγωγή των μαθητών στην αλγοριθμική παρουσιάζει γνωστά
παιδαγωγικά εμπόδια τα οποία καταγράφονται στη βιβλιογραφία της
διδακτικής της πληροφορικής και έχουν να κάνουν τόσο με την
αλλαγή του ρόλου που καλείται να παίξει ο μαθητής (από λύτης,
καθοδηγητής) όσο και με τις νοητικές συγκρούσεις που σχετίζονται
με την προϋπάρχουσα γνώση, δηλαδή τις νέες έννοιες που
προσδίδονται σε γνωστούς όρους (όπως αυτός της
μεταβλητής) αλλά και με θέματα που άπτονται της αντίληψης των
ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και του τρόπου λειτουργίας των
υπολογιστικών μηχανών ως πλατφόρμες για την εκτέλεση των
αλγόριθμων.
Οι δραστηριότητες της πρώτης θεματικής ενότητας συνιστούν μία
διδακτική πρόταση στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης
των μαθησιακών δυσκολιών που έχουν να κάνουν με:
1. την έννοια του αλγόριθμου ως γενίκευση της
διαδικασίας επίλυσης ενός προβλήματος
2. την έννοια της μεταβλητής στην πληροφορική όπως
αυτή διαφοροποιείται από τη μεταβλητή στα μαθηματικά
3. τα διαφορετικά είδη μεταβλητών στον προγραμματισμό
ανάλογα με τη λειτουργική τους θέση μέσα στο πρόγραμμα και τον
τρόπο ορισμού τους (ενδογενείς - εξωγενείς μεταβλητές).
|