Στοιχεία του προγράμματος > Ελεγκτής κίνησης > Χρήση του ελεγκτή κίνησης >

Βασικές αρχές της προσθήκης κίνησης

Εκτύπωση του θέματος Προηγούμενη σελίδαΕπιστροφή στην αρχή του κεφαλαίουΕπόμενη σελίδα

Σχεδόν όλα τα αντικείμενα που μπορείτε να δημιουργήσετε στο Sketchpad μπορούν να γίνουν κινούμενα γραφικά. Για να προσθέσετε κίνηση σε ένα αντικείμενο, μπορείτε να επιλέξετε την εντολή Προσθήκη κίνησης από το μενού Προβολή, να χρησιμοποιήσετε τον Ελεγκτή κίνησης ή να δημιουργήσετε ένα κουμπί ενεργειών Προσθήκη κίνησης. Από τις τρεις αυτές μεθόδους, τα κουμπιά ενεργειών σάς δίνουν τον καλύτερο έλεγχο των επιμέρους στοιχείων της κίνησης.

Τα μόνα αντικείμενα στα οποία δεν είναι δυνατή η προσθήκη κίνησης είναι οι λεζάντες, οι υπολογισμοί, οι συναρτήσεις, τα κουμπιά ενεργειών, οι μετρήσεις και οι εικόνες.

Τα διάφορα αντικείμενα του Sketchpad κινούνται με διαφορετικούς τρόπους.

Τα ανεξάρτητα σημεία κινούνται ελεύθερα στο επίπεδο.
Τα σημεία πάνω σε διαδρομές κινούνται πάνω στις διαδρομές τους.

Η προκαθορισμένη κατεύθυνση κίνησης για τα σημεία στις περισσότερες διαδρομές είναι η αμφίδρομη. Ωστόσο, για κυκλικές διαδρομές, η προκαθορισμένη κατεύθυνση κίνησης είναι αριστερόστροφα –κατά τη φορά της θετικής αριστερόστροφης γωνίας.

Οι παράμετροι αλλάζουν τις τιμές τους.
Όλα τα άλλα αντικείμενα κινούνται με την κίνηση των γονικών τους αντικειμένων.

Όταν προσθέτετε κίνηση σε ένα γεωμετρικό αντικείμενο το οποίο δεν είναι σημείο, το Sketchpad προσθέτει κίνηση σε αυτό το αντικείμενο με προσθήκη κίνησης στα γονικά του στοιχεία. Για παράδειγμα, αν προσθέσετε κίνηση στο εσωτερικό τριγώνου, το Sketchpad το μετατρέπει σε κινούμενο γραφικό προσθέτοντας κίνηση στις κορυφές του τριγώνου. Αν μία κορυφή είναι σημείο επάνω σε διαδρομή, κινείται μαζί πάνω στη διαδρομή του. Αν κάποια άλλη κορυφή είναι ανεξάρτητο σημείο, κινείται τυχαία πάνω στο επίπεδο.

Και αν το τρίτο σημείο είναι αντικείμενο όπως τομή που δεν είναι ελεύθερη να κινηθεί, κινείται με διαδοχική κίνηση των γονικών του. Επομένως, η δυνατότητά σας να προσθέσετε κίνηση σε οποιοδήποτε γεωμετρικό αντικείμενο μπορείτε να φανταστείτε τελικά βασίζεται στην προσθήκη κίνησης σε ανεξάρτητα σημεία και σε σημεία κατασκευασμένα επάνω σε διαδρομές.

Στα περισσότερα αντικείμενα που εμφανίζουν κείμενο (κουμπιά ενεργειών, μετρήσεις, υπολογισμοί, συναρτήσεις και λεζάντες) δεν είναι δυνατή η προσθήκη κίνησης. Η μία και μοναδική εξαίρεση είναι οι παράμετροι. Η παράμετρος είναι σαν ένα ανεξάρτητο σημείο ή ένα σημείο επάνω σε διαδρομή από την άποψη ότι η τιμή μιας παραμέτρου, όπως η θέση ενός ανεξάρτητου σημείου, δεν εξαρτάται από άλλα αντικείμενα. Αυτό σημαίνει ότι το Sketchpad έχει τη δυνατότητα να προσθέσει κίνηση στην παράμετρο μεταβάλλοντας την τιμή της.

Επειδή στα ανεξάρτητα σημεία, στα σημεία επάνω σε διαδρομές και στις παραμέτρους είναι στα μόνα αντικείμενα που μπορεί να προστεθεί κίνηση ανεξάρτητα από τα γονικά τους στοιχεία, αυτά είναι τα μόνα αντικείμενα στα οποία το Sketchpad προσθέτει κίνηση άμεσα και είναι τα μόνα αντικείμενα που εμφανίζονται στο αναδυόμενο μενού ‘Στόχος’ του Ελεγκτή κίνησης. Στα άλλα αντικείμενα προστίθεται κίνηση έμμεσα –με την προσθήκη κίνησης στα γονικά τους αντικείμενα.

Τα άλλα αντικείμενα μπορούν να εμφανιστούν ως στόχος του Ελεγκτή κίνησης αν είναι επιλεγμένα. Για παράδειγμα, αν επιλέξετε το εσωτερικό του τριγώνου ABΓ, ως στόχος θα εμφανιστεί το τρίγωνο. Παρόλο που το τρίγωνο εμφανίζεται ως ο στόχος, οι όποιες αλλαγές κίνησης κάνετε θα επηρεάσουν άμεσα τα σημεία A, B και Γ, ενώ έμμεσα θα επηρεάσουν το τρίγωνο.

 


Επιμέρους θέματα:

Βλέπε επίσης: