Οδηγίες χρήσης του λογισμικού "Κερματοδέκτης"

1. Πώς εργαζόμαστε στον κερματοδέκτη φυσικών αριθμών
2. Πώς εργαζόμαστε στον κερματοδέκτη δεκαδικών αριθμών
3. Πώς διορθώνουμε τις λάθος επιλογές

Το λογισμικό "Κερματοδέκτης" μας δίνει τη δυνατότητα να τοποθετούμε κέρματα στις διάφορες θέσεις του και να παρατηρούμε τους αριθμούς που σχηματίζονται από το πλήθος και τη θέση των κερμάτων αυτών.

Περιεργαστείτε τα κουμπιά του λογισμικού και κάντε δοκιμές τοποθετώντας κέρματα σε διάφορες θέσεις.

 


Κερματοδέκτης φυσικών αριθμών

 

Κερματοδέκτης δεκαδικών αριθμών

Επιστροφή στην αρχή

 

1. Πώς εργαζόμαστε στον κερματοδέκτη φυσικών αριθμών

Στο λογισμικό αυτό εργαζόμαστε ως εξής:

  • Πληκτρολογούμε στο λευκό πλαίσιο με τίτλο "Αριθμός θέσεων" το πλήθος των θέσεων που θα έχει ο κερματοδέκτης. Με το κουμπί "Εφαρμογή" εμφανίζουμε τις θέσεις αυτές στην επιφάνεια εργασίας.
  • Πληκτρολογούμε στο λευκό πλαίσιο με τίτλο "Πλήθος κερμάτων" το πλήθος των κερμάτων που σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε.
  • Επιλέγουμε μία θέση του κερματοδέκτη κάνοντας κλικ με το δείκτη του ποντικιού μας στο κυκλάκι που βρίσκεται πάνω από αυτή.
  • Διαβάζουμε το όνομα μιας θέσης περνώντας το δείκτη του ποντικιού μας πάνω από το κυκλάκι της.
  • Επιλέγουμε το κουμπί "+1" για να προσθέσουμε ένα κέρμα στην επιλεγμένη θέση.
  • Επιλέγουμε το κουμπί "-1" για να αφαιρέσουμε ένα κέρμα από την επιλεγμένη θέση.

    Μία θέση χωράει εννιά κέρματα. Αν επιλέξετε και δέκατο κέρμα, τότε εμφανίζεται μήνυμα που σας ζητάει να επιλέξετε αν επιθυμείτε να το προσθέσετε ή όχι. Το μήνυμα σας πληροφορεί ότι αν το προσθέσετε, τότε θα τοποθετηθεί στην επόμενη θέση και στο κουτάκι με το πλήθος των κερμάτων θα επιστραφούν τα υπόλοιπα εννιά, χωρίς αξία.

     

    Επιλέξτε το διπλανό κουμπί για να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο με τον τρόπο που εργαζόμαστε στο λογισμικό.

    Μέγεθος: 1.630 ΚΒ

     

    Επιστροφή στην αρχή

     

    2. Πώς εργαζόμαστε στον κερματοδέκτη δεκαδικών αριθμών

    Ο κερματοδέκτης που χρησιμοποιείται για τους δεκαδικούς αριθμούς είναι ίδιος με αυτόν για τους ακέραιους, με κάποια επιπλέον κουμπιά που ορίζουν τη θέση της υποδιαστολής.

     

    Επιλέξτε το διπλανό κουμπί για να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο με τον τρόπο που εργαζόμαστε στο λογισμικό.

    Μέγεθος: 522 ΚΒ

     

    Επιστροφή στην αρχή

     

    3. Πώς διορθώνουμε τις λάθος επιλογές

    Πολλές φορές, στην προσπάθειά μας να σχηματίσουμε με κέρματα έναν αριθμό, κάνουμε λάθη τα οποία και πρέπει να διορθώσουμε. Μερικά από τα λάθη αυτά, όπως και ο τρόπος που διορθώνονται, παρουσιάζονται παρακάτω.

  • Αν σε μία θέση έχουμε μεταφέρει περισσότερα κέρματα απ' όσα πρέπει, μπορούμε να τα αφαιρέσουμε με το κουμπί "-1" και στη συνεχεία να τα μεταφέρουμε σε μία άλλη θέση με το κουμπί "+1".
  • Αν πληκτρολογήσουμε λάθος αριθμό κερμάτων, τότε επιλέγουμε το κουμπί "Καθαρισμός" για να αδειάσουμε τις θέσεις του κερματοδέκτη και να πληκτρολογήσουμε το σωστό αριθμό κερμάτων ή θέσεων.

     

    Επιλέξτε το διπλανό κουμπί για να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο με τον τρόπο που διορθώνουμε τα παραπάνω λάθη.

    Μέγεθος: 638 ΚΒ

     

    Επιστροφή στην αρχή