Το μήκος οποιουδήποτε κύκλου συνδέεται κατά έναν μοναδικό τρόπο με τη διάμετρό του. Η σχέση αυτή ισχύει σε κάθε κύκλο ανεξάρτητα από το μέγεθός του.
Τα παιδιά δυσκολεύονται να αποδεχτούν τη νομιμότητα του π ως εκφραστή του λόγου του μήκους του κύκλου προς τη διάμετρό του. Αβίαστα θέτουν το ερώτημα, γιατί να είναι περίπου 3,14 και όχι κάποιος άλλος δεκαδικός. Η προσέγγιση αυτή θα αποτελέσει πολύτιμη γνώση στην προέκταση του θέματος αυτού όσον αφορά στη σχέση του εμβαδού του κυκλικού δίσκου με το τετράγωνο που έχει πλευρά την ακτίνα του κύκλου.
Το σενάριο καθιστά τα παιδιά κοινωνούς της προβληματικής που οι ίδιοι θέτουν συνήθως στην τάξη και τα παρακινεί να συμμετάσχουν σε μια προσπάθεια προσδιορισμού απάντησης. Η δραστηριότητα στην παραδοσιακή της εφαρμογή απαιτεί γεωμετρικές κατασκευές κανονικών πολυγώνων εγγεγραμμένων σε κύκλο, γεγονός που την καθιστά απαγορευτική για μαθητές αυτής της ηλικίας. Το υπολογιστικό περιβάλλον εξασφαλίζει από τη μια την «αυτόματη» κατασκευή των σχημάτων αυτών και από την άλλη την ταχεία και εύκολη μέτρηση των μηκών (περιμέτρων) τους πράγμα που θα ήταν ανέφικτο για το παραδοσιακό περιβάλλον χαρτί-μολύβι της τάξης.
Το καινοτόμο λοιπόν χαρακτηριστικό της δραστηριότητας είναι ότι ουσιαστικά την υλοποιεί μέσα από μια σειρά βήματα και με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων που την καθιστούν εφαρμόσιμη σε μαθητές του Δημοτικού και που αλλιώς θα απαιτούσε προχωρημένη θεωρητική γνώση γεωμετρίας πράγμα απαγορευτικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
|