Η ιδέα της ενότητας είναι η προσέγγιση του εμβαδού κυκλικού δίσκου και προσδιορισμός του αριθμού π = 3,14 μέσα από την κατασκευή εγγεγραμμένων και περιγεγραμμένων πολυγώνων με προοδευτικά μεγαλύτερο αριθμό πλευρών. Αφορμή μπορεί να αποτελέσει η φυσική δυσκολία να αποδεχτούν οι μαθητές την «αυθαίρετη» νομιμότητα του 3,14 ως τον αριθμό που εκφράζει το πηλίκο του εμβαδού του κύκλου προς το εμβαδόν του τετραγώνου με πλευρά την ακτίνα.
Η διαδικασία είναι επιμερισμένη σε μια σειρά από επί μέρους βήματα και η ολοκλήρωση ενός προηγουμένου βήματος (πχ η ενασχόληση με εγγεγραμμένο και περιγεγραμμένο εξάγωνο) είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσουν στο επόμενο (πχ η περίπτωση του δωδεκαγώνου) όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα. Η σειρά από βήματα ακολουθεί προοδευτικά αυξανόμενο αριθμό πλευρών στα πολύγωνα. Προηγείται η περίπτωση του εξαγώνου ώστε να ακολουθήσει η περίπτωση του δωδεκαγώνου.
|