Συζήτηση στην τάξη Προεκτάσεις

«Το άρμα του Ήλιου»

Χωριστείτε σε δύο ομάδες: η μία αναλαμβάνει να περιγράψει το μυθικό τρόπο σκέψης με αφορμή την εικόνα του ήλιου, όπως παριστάνεται σε αγγείο του 5ου αι. π.Χ. και το ποίημα του Μίμνερμου (West 12- σε μετάφραση του Ηλ. Βουτιερίδη). Η άλλη ομάδα αφού μελετήσει τις απόψεις του Αναξαγόρα σχετικά με το ίδιο θέμα περιγράφει τον τρόπο σκέψης του φιλοσόφου. Οι δυο ομάδες σχολιάζουν κατόπιν τις διαφορές που παρουσιάζουν οι δυο τρόποι σκέψης.


 

Και του Ήλιου ακόμα του έλαχε κούραση κάθε μέρα,
μηδέ αναπαύονται ποτές αυτός και τ' άλογα του
απ' τη στιγμή, που αφήνοντας τον Ωκεανό η Αυγούλα
η ροδοδάχτυλη, ψηλά στον ουρανό θ' ανέβει.
Αυτόν, πάνω στα κύματα, βαθουλωτό κι ωραίο κρεβάτι,
και με του Ηφαίστου τα χέρια δουλεμένο,
από χρυσάφι αμάλαγο, γοργόδρομο τον φέρνει
ενώ αρπαχτά πα στο νερό κοιμάται, από τη χώρα
των Εσπερίδων, ως τη γη των Αιθιόπων, όπου
γλήγορο αμάξι κι άλογα στέκουνται, όσο που να 'ρθει
η γέννα του Όρθρου η Χαραυγή. Και του Υπερίονα
τότε ο γιος εκεί θε ν' ανέβει πάλι μες σ' άλλο αμάξι...



Προεκτάσεις:

Σκεφτείτε σε ποιες περιπτώσεις στην καθημερινότητά σας, χρησιμοποιείτε ή βλέπετε άλλους να χρησιμοποιούν στην πράξη «μυθικό» τρόπο σκέψης (π.χ.προλήψεις, αστρολογία). Κάντε μια συζήτηση για το θέμα αυτό.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8| 9 | 10 | 11| 12| 13| 14| 15 | 16 | 17| 18| 19| 20