Η δράση της Τεχνικής Στήριξης ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2002 με το έργο «Δράσεις Υποστήριξης των Πληροφοριακών Συστημάτων των Σχολείων» και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Αναλυτικότερα η δομή, η δράση και οι υπηρεσίες που προσφέρονταν εξελίχθησαν ως ακολούθως:
- 2002-2005
Η δράση της Τεχνικής Στήριξης των Σχολικών Μονάδων ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2002 με το έργο «Δράσεις Υποστήριξης των Πληροφοριακών Συστημάτων των Σχολείων» και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2005.
Στα πλαίσια του συγκεκριμένου έργου δημιουργήθηκε η πρώτη δομή υποστήριξης σε εθνική κλίμακα, που αποτελούνταν από τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (Κε.Πλη.Νε.Τ.) και τη δομή υποστήριξης του ΠΣΔ (12 Φορείς Υλοποίησης Ερευνητικά και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, Α.Ε.Ι και Α.Τ.Ε.Ι) που υποστήριζαν το έργο του προσωπικού των Κε.Πλη.Νε.Τ. Παράλληλα αναπτύχθηκαν κεντρικές υποδομές διαχείρισης και υποστήριξης του εξοπλισμού και των τεχνικών εργασιών (Πληροφοριακό Σύστημα Helpdesk και Κτηματολογίου). Κατά το συγκεκριμένο έργο εξυπηρετήθηκαν περισσότερα από 60.000 αιτήματα τελικών χρηστών.
- 2005-2011
Η εξυπηρέτηση αιτημάτων για τα Πληροφοριακά Συστήματα των Σχολικών Μονάδων πραγματοποιούνταν από τα Κε.Πλη.Νε.Τ. που είναι στελεχωμένα με τον Υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ και Τεχνικούς Υπεύθυνους του ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δομή που επιβλέπονταν από το ΥΠΔΒΜΘ.
Παράλληλα για τη διευκόλυνση της διαχείρισης των Πληροφοριακών Συστημάτων των Σχολικών Μονάδων, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (ΙΤΥΕ):
- υποστήριζε τα Κε.Πλη.Νε.Τ. (σε θέματα που αφορούν το ΣΕΠΕΗΥ) μέσω του συστήματος HelpDesk (ΚΕΔΟ: Σχολικό Εργαστήριο),
- εξέδιδε τεχνικές προδιαγραφές και οδηγούς εγκατάστασης και διαχείρισης (Βιβλιοθήκη του παρόντα Ενημερωτικού Κόμβου)
- λειτουργούσε τον παρόντα Ενημερωτικό Κόμβο,
- υποστηρίζει από το 2006 την εισαγωγή ΕΛ/ΛΑΚ στην Α'Βάθμια και Β'Βάθμια εκπαίδευση με τη δημιουργία αμιγώς ΕΛ/ΛΑΚ Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. με εργαλεία αυτοματοποίησης της εγκατάστασης, παροχή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού λογισμικού, αξιοποίηση πεπαλαιωμένου εξοπλισμού, παροχή περιβάλλοντος διαχείρισης τάξης και παροχή οδηγών χρήσης και διαχείρισης ΕΛ/ΛΑΚ εργαλείων
- σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εκτέλεσε τα παρακάτω έργα για την ενίσχυση της Τεχνικής Στήριξης:
- 2007 με το έργο «Ανάπτυξη και Υποστήριξη Προηγμένων Τηλεματικών Υπηρεσιών για τις εκπαιδευτικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» που προσέφερε εκπαίδευση στα 267 στελέχη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ
- 2008 με το έργο «Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής», το οποίο προσέφερε εκπαίδευση σε τεχνικά, οργανωτικά και διαχειριστικά θέματα που αφορούν στα ΣΕΠΕΗΥ, με σκοπό την καλύτερη απόδοση διαχείρισης και υποστήριξής τους σε:
- 3200 Υπεύθυνους ΣΕΠΕΗΥ και
- 267 στελέχη των Κε.Πλη.Νε.Τ.
- 2011-2015
Η εξυπηρέτηση αιτημάτων για τα Πληροφοριακά Συστήματα των Σχολικών Μονάδων πραγματοποιούνταν από τα Κε.Πλη.Νε.Τ. που ήταν στελεχωμένα με τον Υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ και Τεχνικούς Υπεύθυνους, δομή που επιβλέπονταν από το ΥΠΑΙΘΠΑ σε συνεργασία με τους φορείς υλοποίησης του ΠΣΔ στα πλαίσια του έργου "ΣΤΗΡΙΖΩ" που χρηματοδοτούνταν από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Στα πλαίσια αυτά στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (ΙΤΥΕ): υλοποιήθηκε μια ολοκληρωμένη λύση προς τα σχολεία με αυτοματοποιημένη εγκατάσταση του περιβάλλοντος του εξυπηρετητή Ubuntu LTSP, την κεντρική διαχείριση της εγκατάστασης με τα sch-scripts, το περιβάλλον διαχείρισης τάξης Επόπτης, την παροχή πιστοποιημένου εκπαιδευτικού λογισμικού μέσω κεντρικού αποθετηρίου, την παροχή αναβαθμίσεων μέσω κεντρικού αποθετηρίου (από τον ενημερωτικό κόμβο της Τεχνικής Στήριξης http://ts.sch.gr) την υποστήριξη της λύσης μέσω του συστήματος αρωγής χρηστών του ΠΣΔ http://helpdesk.sch.gr.
Η λύση (αναλυτική περιγραφή της θα βρείτε στη σελίδα εισαγωγή ΕΛ/ΛΑΚ στην Α'Βάθμια και Β'Βάθμια εκπαίδευση) υιοθετήθηκε από περίπου 1.500 σχολεία και ολοκληρώθηκε με την επιμόρφωση 500 εκπαιδευτικών πληροφορικής με 6ωρα βιωματικά εργαστήρια στη συγκεκριμένη λύση. Η βιωματική επιμόρφωση (hands-on training) πραγματοποιήθηκε τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014 σε 50 πόλεις της Ελλάδας.
Επιπλέον το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (ΙΤΥΕ):
- υποστήριζε τα Κε.Πλη.Νε.Τ. (σε θέματα που αφορούν το ΣΕΠΕΗΥ) μέσω του συστήματος HelpDesk (ΚΕΔΟ: Σχολικό Εργαστήριο),
- εξέδιδε τεχνικές προδιαγραφές και οδηγούς εγκατάστασης και διαχείρισης (Βιβλιοθήκη του παρόντα Ενημερωτικού Κόμβου)
- λειτουργούσε τον παρόντα Ενημερωτικό Κόμβο
- 2016- Φεβρουάριος 2019
Η εξυπηρέτηση αιτημάτων για τα Πληροφοριακά Συστήματα των Σχολικών Μονάδων πραγματοποιούνταν από τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που ήταν στελεχωμένα με τον Υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ και Τεχνικούς Υπεύθυνους του ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δομή που επιβλέπονταν από το ΥΠΑΙΘΠΑ σε συνεργασία με τους φορείς υλοποίησης του ΠΣΔ.
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (ΙΤΥΕ):
- υποστήριζε τα Κε.Πλη.Νε.Τ. (σε θέματα που αφορούν το ΣΕΠΕΗΥ) μέσω του συστήματος HelpDesk (ΚΕΔΟ: Σχολικό Εργαστήριο),
- εξέδιδε τεχνικές προδιαγραφές και οδηγούς εγκατάστασης και διαχείρισης (Βιβλιοθήκη του παρόντα Ενημερωτικού Κόμβου)
- συντηρούσε και ανέπτυσσε την εισαγωγή ΕΛ/ΛΑΚ στην Α'Βάθμια και Β'Βάθμια εκπαίδευση)
- λειτουργούσε τον παρόντα Ενημερωτικό Κόμβο
- Μάρτιος 2019-σήμερα
Η εξυπηρέτηση αιτημάτων για τα Πληροφοριακά Συστήματα των Σχολικών Μονάδων πραγματοποιείται από τους Υπεύθυνους Πλη.Νε.Τ., σε συνεργασία με τους φορείς υλοποίησης του ΠΣΔ
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (ΙΤΥΕ):
- υποστηρίζει τα γραφεία Πλη.Νε.Τ. (σε θέματα που αφορούν το ΣΕΠΕΗΥ) μέσω του συστήματος HelpDesk (ΚΕΔΟ: Σχολικό Εργαστήριο),
- εκδίδει τεχνικές προδιαγραφές και οδηγούς εγκατάστασης και διαχείρισης (Βιβλιοθήκη του παρόντα Ενημερωτικού Κόμβου)
- συντηρεί και αναπτύσει την εισαγωγή ΕΛ/ΛΑΚ στην Α'Βάθμια και Β'Βάθμια εκπαίδευση)
- λειτουργεί τον παρόντα Ενημερωτικό Κόμβο